Trykkbølger

Behandling med trykkbølger

Trykkbølger

Vi har lang erfaring med trykkbølge-behandling.  Vi tok i bruk teknologien i 2004.  I kombinasjon med kiropraktikk og fysioterapi blir det meget gode resultater.

Trykkbølge-behandling retter seg hovedsakelig mot plager i muskel og sene-fester.  Langvarige plager som ikke har blitt bedre med annen behandling (tablettkurer, fysioterapi, akupunktur, naprapati eller kiropraktikk) har ofte svært godt utbytte av trykkbølge behandling.  Trykkbølgene irriterer det aktuelle området og setter i gang kroppens egne helbredelse-prosesser.  Betennelse er en naturlig og nyttig tilstand som settes i gang når kroppen utsettes for skade eller for mye belastning.  Derfor er det viktig at det ikke brukes betennelse hemmende medikamenter i forbindelse med trykkbølge-behandlingen.

Før eller etter en serie med trykkbølger, er det vesentlig at årsaken også adresseres.  Trykkbølgene kan endre vevet i sene- eller muskel-festet, men som regel ikke endre årsaken til problemet. I forbindelse med albue og skulderplager er det viktig at nakkefunksjonen er bra, samt at holdningen korrigeres.  Framskutt hode posisjon er en av de største årsakene til dårlig helse i vårt samfunn i dag.  Også skulder stabiliteten må bedres for at varige resultater skal oppnås.  For plager i føtter, knær og hofter, er det viktig og vurdere korsryggen og bekkenet.  Her må det være god stabilitet og god funksjon/bevegelse.  Føttene kan på den andre siden også gi plager oppover i systemet.  En plattfot vil f. eks. kunne rotere legg- og lår-bein, slik at smerter kan oppstå i knær og hofter.

Vårt nære samarbeid mellom kiropraktoren og fysioterapeuten sikrer at det blir gitt en faglig god vurdering av plagen, med påfølgende egnet behandling/oppfølging.

Plager som behandles med trykkbølger er:

• Plantar fasciit, hælspore, fot og hælsmerter
  • Akilles plager, tibialis posterior plager
  • Leggsmerter, beinhinnebetennelse
  • Jumpers knee, runners knee, slitasjeknær
  • Hoftesmerter, trochanter bursitter og tendinoser
  • Rygg og setesmerter
  • Skuldersmerter, kalkskulder, impignment syndrom, tendinoser (oftest supraspinatus)
  • Tennisalbue, golfalbue
  • Håndleddsmerter, carpal tunell, seneknuter i handa

Vi hjelper deg tilbake til hverdagen

Ta kontakt med oss i dag for en hyggelig prat og vurdering angående din helse.